3emil-skartveit.-foto-m.l.moan.-img_1653

FELLES HØSTTAKKEHELG MED EMIL SKARTVEIT

28-29.september feirer menighetene i Stavanger og Sandnes høsttakkehelg sammen.

28-29.september feirer menighetene i Stavanger og Sandnes høsttakkehelg sammen. Helgens gjest er daglig leder ved Metodistkirkens hovedkontor, Emil Skartveit. Det blir høstfest i Stavanger lørdag, og gudstjeneste i Sandnes søndag. Emil vil delta med et kåseri på festen som har tittelen: «Jeg er en seiler på livets hav – en reise i tro og tvil». Han vil også preke i gudstjenesten søndag. Emil er født og oppvokst i Stavanger. Han har vært frelsesoffiser i 10 år, og har jobbet som daglig leder i Den norske kirke, sist i Fredrikstad domkirke. Emil er også forfatter, og skriver salmer, sanger, dikt og bøker. Han er også veldig glad i musikk. Lørdag er det høstfest i Stavanger kl.18.00. Foruten Emil Skartveit, deltar også Metodistkirkens sangkor under ledelse av Ole Hodnefjell. Det blir utlodning, og selvsagt god bevertning. Festen ledes av Torgeir Tveter. Søndag kl.11.00 er det høsttakkegudstjeneste i Sandnes. Det blir sang og musikk av Harald Sævik, og Hilde Tveter leder gudstjenesten. Det blir Barnas minutter og søndagsskole. Foruten å holde dagens preken, vil Emil også lære oss et par av sine egne salmer. Vi gir vår høsttakkegave til menighetenes arbeid. Etter gudstjenesten inviteres det til kirkekaffe. Varmt velkommen til en spennende helg i våre to menigheter!

Foto: M.L.Moan