skjermbilde-2023-06-07-kl.-19.19.52

LIVSTRINN

Tirsdag 13 juni
Kl.19.00 Informasjonsmøte om Livstrinnsgrupper.

12 trinn til indre helse

Noen sa at livet er det som skjer mens vi er på vei dit vi skal. Men hva skjer hvis vi går oss vill? Når vi mister fotfestet, gnisten, selvtilliten eller håpet? Våre livsproblem kan være store og små, de kan handle om en ydmyket selvfølelse, om å sitte fast i et destruktivt livsmønster eller kjenne seg maktesløs i møtet med livets store spørsmål. De fleste av oss opplever tider da vi kjenner at de som er rundt oss ikke finnes til for oss, og at det føles som om ingen forstår.

LIVSTRINN henter inspirasjon og kunnskap fra AA’s tolvtrinnsprogram, uten først og fremst å rette seg mot mennesker med ulike former for misbruk.

LIVSTRINN henvender seg til alle mennesker, uansett tro, utfordringer og lengsler i livet.

LIVSTRINN er ikke knyttet til et spesielt trossamfunn, men har til sin opprinnelse i Katarina Forsamling i Stockholm, og med presten Olle Carlsson som igangsetter. Dette er en LIVSTRINN-gruppe  LIVSTRINN er et selvhjelpsprogram i tolv trinn for oss som ønsker å finne tilbake til livet.

En LIVSTRINN-gruppe har omkring ti deltagere og to ledere, som møtes 90 minutter en gang i uken i løpet av tre måneder. Vi «deler» det vi har lest og tatt til oss fra kursboken Livsstegen – 12 steg till indre hälsa av Olle Carlsson. Den svenske grunnboken er oversatt til norsk. Den enkelte i gruppen bearbeider også en spesiell utfordring i sitt eget liv, og deler en livsfortelling. Selvhjelpsgruppene i LIVSTRINN er fundamentet i programmet. Gruppene, som finnes over hele Sverige og på ulike tider i uken, og er nå introdusert i Norge.

Før du blir med i en LIVSTRINNgruppe, inviteres du til en obligatorisk informasjonssamtale. Metodistkirken i Stavanger skal være en pilotmenighet for dette opplegget, som vi ønsker få til i Norge. Vi håper å kunne starte med en gruppe til høsten. Det vil bli informasjonsmøte i Metodistkirken Stavanger tirsdag 13 juni kl.19.00. Du er velkommen, og ta gjerne kontakt med Torgeir Tveter om du vil vite mer.